Jag är en lurig mamma - uppföljning

Publicerad 2012-09-24 20:42:32 i Uppföljningar

Jag får 100 poäng för vilja. - 5 poäng för resultat.

- Men mamma, vart är pyttipannan?
- Det här är pyttipanna, men en speciell sorts pyttipanna. En prinsesspytt!
- Jaha. I morgon får du laga riktig mat mamma, jag tycker inte om det här.
- Men du har ju inte ens smakat.
- Det behöver inte jag.
 
Tystnad.

Undertiden skanderar den lille mannen "köttbullar, jag vill ha köttbullar!"

Trots att jag gjorde pytten så brun som möjligt, brun mat går alltid hem... tills idag. Nåja, jag ger inte upp, men alla vegetariska (helst LCHF-vänliga) tips motages med enorm kärlek och tacksamhet.


Låt er inte luras. Maten är bara surt runtputtad.
Orörd.
 

Kommentarer

Postat av: Katarina Karlsson

Publicerad 2012-09-25 20:23:16

Jag började med sånt där småfusk som att riva ner massa morötter o lök i köttfärsen så att de vänjer sig vid smakerna, o då vet man iallafall själv att det är nyttigt. Egen salsa/pure med lite olika grönsaker istället för tomatkross! Här hemma går grönsaksstavar ner samt grönsaker skivade med osthyvel (välj grönsak med omsorg då) - gärna fräst i massa smör. Ärtor o majs?

Jag får väl dock tillägga att i mitt hem är grönsaker inget besvär hos barnen - däremot hos mannen. Mina barn ratar istället alla bruna saker som inte innehåller choklad. Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela