Trött på tänder!

Publicerad 2012-11-18 15:53:46 i Vardagsliv

Tydligen inte bara jag som är trött på växande tänder. Vi glädjer oss ändå att det är dom sista (S-I-S-T-A!) som håller på att bråka sig upp. Alla barn är ljuvligt olika men våra båda barn har haft haft samma tandsprickarsymtom.
• Taskig mage
• Gnälliga utan dess like. Det bästa är att vara på väg, men efter 30h av påvägande tappar iallfall jag både inspiration och påhittighet.
• Feber
• Matvägran
• Nämde jag gnälliga?
• Dreggel!!!
• Sönderbitna nappar
 
Den här gången medförde det även att jag missade en jobbresa till Berlin. Min första weekend utan barn = två hela nätter med oavbruten sömn = restaurangbesök = eventuellt barhäng. Det har jag inte haft sedan fröken föddes. Mannen hade en fullproppad jobbhelg och barnvakt var inget alternativ när den lille mannen var såpass hängig. Låter jag bitter? Det är för att jag är lite bitter. Har jag dålig samvete över det? Japp! Bör jag ha det? Kanske, eller nej, eller bara lite. Kunde inte tänderna väntat tills nästa helg?

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2012-11-18 18:12:27

Å, det är så typiskt! Alltid, alltid när mamma har något kul på gång händer något med barnen, tänder, sjuka You name it! Det är som om dom känner på sig det dom små luringarna!! :-) hoppas du kommer iväg någon annan gång, du förtjänar det! :-)

Svar: Tack!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela