Trista rum

Publicerad 2012-11-06 22:44:00 i Småprat

Ett gnissel hördes från en dörr som öppnades treåringen kom utstapplandes i en prickiga pyjamasen (hon sov för 10 minuter sedan). 


- Hej gumman! Vad gör du uppe?
- Jag kan inte sova i mitt rum...

Här förväntar jag mig att få höra historier om spöken och läskiga dinusarier och andra hemskheter.

- Jag kan inte sova för det är så tråkigt i mitt rum. Får jag sova i er säng, det är mycket roligare!

Japp. Tösen fick sova i den kalasroliga sängen. Det kanske är dumt att byta ut den nu stora mannen, eller vad säger du? Sängen verkar besitta hemligheter vi inte upptäckt.

Kommentarer

Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Publicerad 2012-11-07 13:31:41

hah söten =) det är därför ja inte orkar ta bort spjäldelen från sängen, antar att vår lille kommer in jämt då ;D

Svar: Runt 02.00 snåret ligger vi alltsomoftast alla fyra i vår 160 säng... Funderar på att förlänga båda barnens sängar så kan vi flytta över till dom när vår säng blir för trång. Men ser i skrivande stund vilket runtrännande det kommer att bli på nätterna hemma hos oss...Kanske inte en så bra idé ändå :)
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela