Tema brand

Publicerad 2012-11-09 18:36:00 i Vardagsliv

Har jag nämt att vi har ett fantastiskt dagis? Säkert, men det tål att sägas många gånger. Vårt dagis är fantastiskt! Såhär inför advet har de haft "tema Brand" och lärt barnen vad man ska göra om det börjar brinna.
 
Vid frukosten ca 06.45.
(läses på bredaste sörmländskan)
- Den där tjuter jättehögt (pekar på brandvarnaren i taket) såhär IIIIIIIÅÅÅÅÅÅIIOÅÅÅÅÅÅÅIHH!!!!!!!!!! Då brinner det.
- Vad ska man göra då?
- Såhär! Den lilla fröken trycker in fingrarna i öronen. 
- Ska man verkligen hålla händerna för öronen? 
- Neeeeeeeeejjjj... Man ska ringa ett-ett-två! Då kommer brandkorven!

Jaja, brandkorven. Är det så ungdomarna säger nuförtiden?

Kommentarer

Postat av: Eva Trillian

Publicerad 2012-11-11 17:25:16

:) Den fick mig att skratta gott! Nu får det nog heta "Brandkorven". Det låter SÅ mycket trevligare!

Svar: Eld och korv, jag ser definitivt ett samband ;)
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela