Bildrensning

Publicerad 2012-11-20 20:57:00 i Uppföljningar

Tretusenbildernågonting på telefonen får räcka och jag har rensat och laddat över och kopierat och säkert någonting mer. Jag har dessvärre inte skickat några  för framkallning vilket jag borde göra och har haft på den mentala toooo dooo-listan o flera år. Tänkte bjuda er på ett smakprov. Några har ni säkert sätt. Andra är ovisade.
Såhär var det förr. En trött trött trött kille hämtades från dagis. Han släpade runt på en kudde han kunde ligga och vila på medan han lekte.
 
 

Lillfröken gömde sig. Effektivt med ett flyttbart kamoulage.



Jag höll på att sy om en lampskärm. Fröken såg ingen skärm, hon såg ett plagg. En lapmskärmsklänning. Men den var några storlekar för små och fröken fastnade.



Efter att ha slagit i underbenet till den grad att det gör så ont att man bara skrattar så tröstar och pysslar den store mannen om mig. Hämtar vatten att svalka pannan med och ... Vänta nu. Jag måste ha blandat ihop det med en film. Min man slet tag i telefonen och tog kort på min misär.



Minicupcakesbak till lilla frökens födelsedag.



Även mannen smygyogar ibland.



Jobbtårta!



Fashionstatement 1.
Vem har sagt att man inte ska vara piffig när man sover?


Fashionstatement 2.



Finaste!



Det fanns en tid då den lille mannen inte kom upp i soffan själv. Då är det bra att man har en hjälpsam storasyster som självmant agerar stege.



Nytt gosedjur. Ny förälskelse.



Jag är tyvärr fortfarande inte vältränad.
Konstigt det där att inte bara själva inehavandet av en pilatesboll gör mig starkare...



Han var bättre än flera andra vuxna deltagar (läs bland annat mig) under de årliga midsommartävlingarna.



Från en yogaexpert till stretchingwannabe.



- Får vi hoppa i vattnet??
-N...
För sent.



Den här bilden säger så mycket. Källarrenovering, cykelnörderi, Vätternrundan, cykelnörderi och idéer om att i hemlighet fästa någon form av generator så att han kan driva en TV under tiden han cyklar.


- Mamma, jag är sååååå nyfiken på vad du har gjort på jobbet idag!
Berätta för mig.

Fröken lillgammal. Världsfinaste lillgammlaste fröken.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-11-21 12:02:20

Ni är så fiiiiiina! Puss

Svar: Sötnos!
Berndtsson & Lundström

Postat av: mandy - en musikblogg

Publicerad 2012-11-21 13:44:35

haha älska den med lampskärmen !

Svar: Visst är den fantastisk :)
Berndtsson & Lundström

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2012-11-23 22:56:52

Hihi,underbara bilder och händelser! Kul för mig, som är ganska ny här, att få en liten tillbakablick! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela