Hen

Publicerad 2012-07-19 21:20:06 i Hur gick det här till?

I dom här fantastiskt löjliga "hen" tiderna när fokus ligger fel och tjejer som är tjejer och killar som är killar enligt mallen inte får vara det. Urbota fjantigt. Jag tycker att fokus ligger fel och att barnen i sig glöms bort i diskussionen.
 
Det förvirrar de stackars äldre gentlemännen också.
 
Idag satt vi och fikade i sedvanlig ordning på Anna på Torget och en fin gammal gentleman kom fram och tittade på den lille mannen som låg och sov i vagnen och lillfröken som satt i rosa klänning, rosa keps, rosa skor, rosa ryggsäck med Tönrosa på (Törnrosa är den stora idolen, speciellt när hon flyger flygplan... mer om det en annan gång) ätandes en rosa glass med en rosa sked. Och en tatuering med Törnrosa, glömde den... Gissa hennes favoritfärg? Hon är ytterst klädmedveten och det är omöjligt att ta på henne något som hon inte godkänt i affären. Hon har alltid varit så.
 
Gentlemannen sa:
Vilka fina barn du har! Är det en flicka eller pojke som äter så god glass?
 
Förvånad mamma (jag):
ehm... hon är en tjej. Och tack! Det tycker jag också.
 
Gentlemannen:
Jaha, det är så svårt att veta idag vad det är för sort, inte för att det spelar någon roll...
Men du får ha en fortsatt trevlig dag!
 
Mindre förvånad mamma (fortfarande jag):
Tack detsamma!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-07-20 08:51:44

Hahah... Gissar att den stackars gentlemannen har gått på en miss tidgiare och ville försäkra sig om att inte göra om misstaget =)

Svar: Förmodligen :) Han såg lite skrämd ut...
Ann-Christin Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela