Det finns ett stop

Publicerad 2012-12-04 20:48:00 i Vardagsliv

 
Barnen var nedbäddade i soffan och Bolibompa hade dom i sitt grepp. Det var dags för mig att äntligen få smygäta dom sista non-stopen ifred. Men vad är det som finns kvar? En ynka, liten, skrämd, ensam liten non-stop och det känns som om dom faktiskt är mer stop än non... 
 
Nedrans mannen. Här har han gått och smygätit innan jag har kunnat smygäta. Vid konfrontationen sa han att han hade (jag citerar) "sparat" den sista till mig. 
 
Nu ska jag smygäta upp en rulle med hallonkex som revansch.

Kommentarer

Postat av: Kikan

Publicerad 2012-12-04 21:34:46

AAAH! Sådant är så hemskt. Har fortfarande ett traumatiskt minne gällande en chokladtårta som försvann ur kylen för ett par år sedan. En chokladtårta som jag och en kollega hade suktat efter hela förmiddagen. Luften bara gick ur oss när vi öppnade kylen och det var...tomt. Huh..

Själv nödåt jag en burk med annanasringar tidigare ikväll då sötsuget från he-tet flög på mig. Önskar att jag oxå hade haft en rulle hallonkex...

Kram!

Svar: Jag ser nu att han har smugglat in en oöppnad påse i godisskåpet. Kompensation? Dåligt samvete? Det spelar ingen roll, jag är nöjd :)
Berndtsson & Lundström

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2012-12-06 00:18:23

Så nesligt när någon annan hinner före! Gör som jag, ha en hemlig gömma! ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela