Kött

Publicerad 2012-08-14 20:25:14 i Vardagsliv

Kollar man in hälsoexperter och gurus inom "barn & matområdet" så kommer alltsom oftast rådet att barn ska äta varierat och frukt och grönsaker och ekologiskt och fullkorn och ja ni fattar... Än så länge håller jag med på alla sätt och vis. Om barnen trillskas med att äta kommer rådet att ge barnen färgglad mat och fina former. Här snubblar jag. Våra barn gillar brun och beige mat. Och kött. Lilla fröken äter nästan bara kött. Dagis är i och för sig en annan femma, då frossas det i grönsaker, men inte hemma, då är det kötterian som gäller. Sanning med modifikation nu när jag tänker efter. Igår åt vi faktiskt prinsessmat. Tårta till middag? tänker ni! Nej, nej, nej... Vi åt Rapunzels hår. Det var så jag sålde in risnudlarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela